zaterdag 7 mei 2011

Speculoosbrood

Vandaag had ik zin om speculoosbrood te maken.  Had het recept al lang liggen en had het al een paar keer in mijn handen gehad maar ik had het nog nooit gemaakt.  Ik dacht nu met het mooie weer gaan mijn meisjes zich wel amuseren in het zwembad en kan de mama efkes rustig kneden in de keuken.  Totaal verkeerd gedacht dus! Mijn twee engeltjes waren vandaag echte bengels.  Ze deden niets anders dan mama pesten, ruzie maken noem maar op.  En mijn kleinste kapoen was het ergst van al.  En man lief die is naar de voetbal. Pietzak!  Dus ze konden alleen maar mama pesten hé. 
Ik heb het recept dus zo goed mogelijk proberen volgen en het brood zo goed mogelijk proberen kneden tussen al de traantjes door.  Viel niet echt mee voor de eerste keer maar al bij al is het toch redelijk geslaagd.  Ik moet enkel nog leren hoe ik meer speculoos in het brood kan kneden want dat viel niet mee.

Zie hier mijn eerste speculoosbrood


En terwijl ik dit bericht aan het schrijven ben heb ik al een heerlijk stukje brood geproeft.
Tis super lekker alleen mocht er wat meer speculoos in voor mij maar dat weten we dan voor de volgende keer.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten